Κορυφή

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Ώρα για σχολείο! Ώρα για σχολείο! Ώρα για σχολείο!

ΥΛΗ 2022 - 2023

LOGO PROG EXAMS 23

logo ili23

Σχολικός Ψυχολόγος

Οι 9 Τομείς του ΕΠΑ.Λ

new sectors logo s

Χρήσιμα Έντυπα

useful forms

Ερευνητική Εργασία

Δανειστική Βιβλιοθήκη

logo-lib

Βικιπαίδεια

Δ/νση Β΄/θμιας Εκπ/σης

Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 2 επισκέπτες και κανένα μέλος

  1. Οι μαθητές πρέπει να βρίσκονται στο σχολείο στις 8:00. Η παραμονή των μαθητών έξω από το σχολείο δεν επιτρέπεται. Στις 8:15 κτυπά το κουδούνι και οι μαθητές καθώς και οι καθηγητές της πρώτης ώρας οφείλουν να βρίσκονται στη θέση τους έτοιμοι για την πρωινή συγκέντρωση και προσευχή. Όταν βρέχει ή κάνει πολύ κρύο, οι μαθητές κατευθύνονται στις τάξεις τους οπότε η προσευχή γίνεται στην τάξη με τον καθηγητή που έχει μάθημα την 1η διδακτική ώρα. Όλοι οι μαθητές πρέπει να παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση του σχολείου. Αυτή είναι η μοναδική ευκαιρία επαφής, ενημέρωσης και ψυχολογικής προετοιμασίας για το εκπαιδευτικό έργο που θα ακολουθήσει. Οι αλλόθρησκοι-ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή. Παράλληλα όμως έχουν υποχρέωση να σέβονται και να μην παρακωλύουν το δικαίωμα της ενεργού συμμετοχής των υπολοίπων.

  2. Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να σέβονται και να τηρούν το ωράριο τού καθημερινού προγράμματος, ιδίως την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.). Οι Γονείς, οι οποίοι μεταφέρουν με δικό τους μέσο μεταφοράς τα παιδιά τους στο Σχολείο, παρακαλούνται να είναι αυστηρά συνεπείς ως προς την ώρα άφιξης και αναχώρησης των παιδιών τους. Οι μαθητές οφείλουν όχι μόνον να παρακολουθούν και να συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διεργασία αλλά και να μην παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση. Οφείλουν να φέρουν μαζί τους μόνον τα βιβλία τους και ό,τι χρειάζεται για τη σχολική εργασία τους.

  3. Η έγκαιρη προσέλευση μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο και η τήρηση του χρόνου έναρξης και λήξης της σχολικής εργασίας δείχνουν ότι όλοι αναγνωρίζουν πόσο σημαντικό ρόλο έχει το σχολείο και πόσος σεβασμός πρέπει να επιδεικνύεται στην αξιοποίηση του διαθέσιμου χρόνου. Σε αντίθετη περίπτωση ευτελίζεται το κύρος του σχολείου και απαξιώνεται ο ρόλος του. Μετά την είσοδο του καθηγητή στην τάξη, κανένας μαθητής δε θα γίνεται δεκτός στο μάθημα. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ανωτέρας βίας (συγκοινωνία, καιρός κλπ) η είσοδος των μαθητών στην τάξη τους μετά τον καθηγητή θα γίνεται μόνο με σχετική έγγραφη άδεια της Διεύθυνσης του σχολείου.

  4. Δεν επιτρέπεται η αυθαίρετη αποχώρηση από το σχολείο, χωρίς προηγούμενο σχετικό αίτημα που θα υποβάλει ο ίδιος κηδεμόνας ή ο μαθητής αν είναι ενήλικος και σχετική άδεια εξόδου (Υπηρεσιακό Σημείωμα Εξόδου) του Διευθυντή του σχολείου.

  5. Κατά τα διαλλείματα οι αίθουσες παραμένουν κενές και κλειδωμένες, με ανοιχτά παράθυρα για τον αερισμό τους. Παραμονή μαθητή σε αίθουσα κατά τη διάρκεια του διαλλείματος επιτρέπεται σε απολύτως εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από σχετική άδεια της Διεύθυνσης του σχολείου.

  6. Η φοίτηση των μαθητών αποτελεί καθήκον και υποχρέωσή τους. Στα πλαίσια αυτά ο μαθητής δεν μπορεί να υπερβεί ένα συγκεκριμένο όριο απουσιών, χωρίς κυρώσεις. Εάν ο αριθμός των απουσιών υπερβεί τις 50 αδικαιολόγητες, ή τις 114 συνολικά απουσίες, τότε υποχρεούται να επαναλάβει την τάξη. Για κάθε διδακτική ώρα υπολογίζεται μία απουσία. Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.).

  7. Η απουσία του μαθητή δηλώνεται εγκαίρως από τον Γονέα στη Διεύθυνση τού Σχολείου. Οι Γονείς μπορούν να δικαιολογούν απουσίες των παιδιών τους μιας ή δύο συνεχόμενων ημερών και για δέκα (10) συνολικά ημέρες στο σχολικό έτος. Αν μαθητής απουσιάσει για λόγους υγείας από το Σχολείο περισσότερες από δύο συνεχείς ημέρες, για τη δικαιολόγηση των απουσιών απαιτείται ιατρική βεβαίωση, η οποία πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας. Η δικαιολόγηση των απουσιών γίνεται από τους Γονείς, οι οποίοι πρέπει να προσέρχονται στο Σχολείο, όπου και υποβάλλουν σχετική αίτηση. Κατ? εξαίρεση το σχολείο δέχεται τα δικαιολογητικά γιατρού να προσκομίζονται από τον ίδιο το μαθητή, εφόσον ο γονέας του έχει ενημερώσει έγκαιρα για την απουσία του παιδιού λόγω ασθένειας. Σε περίπτωση που μαθητής ήταν στο σχολείο κατά την έναρξη των μαθημάτων και στη συνέχεια αποχώρησε χωρίς άδεια από τη Διεύθυνση του σχολείου, οι απουσίες του δεν δικαιολογούνται. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης δικαιολόγησης, ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει αιτιολογημένα, για τον αν θα κάνει δεκτά ή όχι τα εκπρόθεσμα δικαιολογητικά στην τακτική συνεδρίαση χαρακτηρισμού φοίτησης, που πραγματοποιείται προς το τέλος του διδακτικού έτους. Υπάρχει ανώτατο όριο απουσιών και αδικαιολογήτων απουσιών, όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις και σε καμιά περίπτωση αυτό δεν παραβιάζεται. Οι απουσίες των μαθητών καταχωρούνται καθημερινά στο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Παιδείας (myschool).

  8. Σε περίπτωση που κάποιος Γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να παραλάβει το παιδί του πριν από τη λήξη των μαθημάτων, πρέπει να ενημερώσει εγκαίρως -την ίδια ημέρα- τη Διεύθυνση τού Σχολείου, η οποία και θα χορηγήσει σχετικό Υπηρεσιακό Σημείωμα Εξόδου, για να είναι δυνατή στη συνέχεια η δικαιολόγηση των απουσιών από τον γονέα.

  9. Η συμμετοχή των μαθητών στις σχολικές δραστηριότητες αποτελεί υποχρέωσή τους.

  10. Στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών είναι απαραίτητο να καλλιεργείται ο αμοιβαίος σεβασμός, ο δημοκρατικός διάλογος, η αναγνώριση και η ανοχή του άλλου, η αλληλεγγύη, η υπευθυνότητα και η συνέπεια. Η ευγενής άμιλλα είναι χρήσιμη και επιθυμητή. Αντίθετα ο επιθετικός ανταγωνισμός δεν έχει θέση στο του σχολείου και θα αντιμετωπίζεται με κάθε μέσο. Τα προβλήματα που προκύπτουν μεταξύ των μαθητών, θα λύνονται με τη διαμεσολάβηση του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματος και στη συνέχεια, αν αυτό κρίνει ο καθηγητής ή ο μαθητής εφ? όσον δεν ικανοποιηθεί, από τη Διεύθυνση του σχολείου. Δεν επιτρέπεται για οποιοδήποτε λόγο η χειροδικία, οι χειρονομίες, οι βωμολοχίες και γενικά οποιαδήποτε συμπεριφορά υποβαθμίζει την ανθρώπινη προσωπικότητα. Η απρεπής συμπεριφορά μαθητή, η χειροδικία, η αυτοδικία, η άσκηση βίας, σωματικής ή λεκτικής, από άτομα ή ομάδες προς άλλους μαθητές, καθώς και οι απρεπείς και κοροϊδευτικές εκφράσεις που στόχο έχουν να μειώσουν την προσωπικότητα του άλλου, ελέγχονται αυστηρά, θεωρούνται παραπτώματα και αντιμετωπίζονται αναλόγως και κατά περίπτωση από τον Διευθυντή τού Σχολείου ή από τον Σύλλογο των Διδασκόντων, σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία. Τα παραπάνω ισχύουν και για τη συμπεριφορά των μαθητών τόσο μέσα όσο και έξω από την τάξη (διαλείμματα, μετακίνηση με τα λεωφορεία, περίπατοι, εκδρομές, διδακτικές επισκέψεις κλπ).

  11. Οι προσπάθειες για επιδόσεις, οι κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τα ταλέντα είναι ανάγκη να βρίσκουν χώρο άνετο, να αναγνωρίζονται και να αναπτύσσονται.

  12. Μεγάλη σημασία στη σχολική ζωή των μαθητών έχουν ο δημοκρατικός διάλογος και οι κανόνες του. Η αναγνώριση των ρόλων, η δυνατότητα εναλλαγής με σεβασμό και χωρίς εντάσεις είναι βασικός στόχος της σχολικής αγωγής. Η δημοκρατία και η δημοκρατική συμπεριφορά είναι αρετές που εμπεριέχονται ως στοιχεία στην αποστολή του σχολείου να συμβάλει αποτελεσματικά στην κοινωνικοποίηση των μαθητών.

  13. Οι μαθητές είναι υπεύθυνοι για τη διαφύλαξη της ποιότητας του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, γυμναστηρίων, χώρων υγιεινής, της αυλής του σχολείου διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί και να αναπτυχθεί ως προσωπικότητα ο μαθητής. Μέσα σε ένα κακοποιημένο σχολικό χώρο αναιρείται εκ των πραγμάτων η αναμενόμενη συναισθηματική καλλιέργεια του αναπτυσσόμενου ατόμου. Εκτός από το σχολικό χώρο, σεβασμός και προσεκτική χρήση απαιτείται στη σχολική περιουσία, δηλαδή στα εποπτικά μέσα και στη λοιπή υλικοτεχνική υποδομή. Φθορές, ζημίες, κακή χρήση, έλλειψη συντήρησης της περιουσίας του σχολείου πρακτικά αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του σχολείου και παιδαγωγικά εθίζουν το μαθητή στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Είναι αυτονόητο ότι οι μαθητές πρέπει να σέβονται τον σχολικό χώρο. Ο σεβασμός προς το φυσικό περιβάλλον, τα περιουσιακά στοιχεία τού Σχολείου και την περιουσία των άλλων είναι από τις βασικότερες υποχρεώσεις των μαθητών. Γι' αυτό πρέπει να φροντίζουν να διατηρούν τους χώρους καθαρούς, να μη γράφουν στα θρανία και στους τοίχους, να μην προκαλούν φθορές στα έπιπλα και στο εποπτικό υλικό, καθώς επίσης να μην καταστρέφουν τα βιβλία τους μετά το πέρας των εξετάσεων στο τέλος του σχολικού έτους. Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη σχολική περιουσία και ελέγχεται πειθαρχικά. Παράλληλα οι γονείς του οφείλουν να αποκαταστήσουν τη ζημιά. Οι βοηθητικοί χώροι (τουαλέτες) πρέπει να διατηρούνται για λόγους υγείας καθαροί και οι μαθητές να χρησιμοποιούν μόνο τις τουαλέτες του Σχολείου τους. Οι μαθητές πρέπει να σέβονται τα προσωπικά αντικείμενα των συμμαθητών τους και σε καμία περίπτωση να μην τα χρησιμοποιούν χωρίς την άδεια τους.

  14.  Η τάξη, η ησυχία και το ήρεμο κλίμα μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας είναι προϋποθέσεις αρμονικής συνεργασίας όλων των μελών της ομάδας. Αν δεν εξασφαλιστούν τέτοιες συνθήκες, δεν είναι δυνατόν να παραχθεί σοβαρό σχολικό έργο ούτε στο γνωστικό ούτε στο συναισθηματικό ούτε στον ψυχοκινητικό τομέα της μάθησης. Η αγωγή και η μάθηση δεν επιτυγχάνονται μόνο με "από καθέδρας διδασκαλία", αλλά κυρίως με τη δημιουργία του απαραίτητου παιδαγωγικού περιβάλλοντος, μέσα στο οποίο οι μαθητές θα ασκηθούν, ώστε να έχουν το ανάλογο αποτέλεσμα. Απαγορεύεται η χρήση κινητού τηλεφώνου, η χρήση ακουστικών και γενικά η χρήση κάθε ηλεκτρονικής συσκευής κατά τη διάρκεια του μαθήματος μέσα στην τάξη. Αυτονόητο είναι ότι δεν επιτρέπεται η είσοδος μαθητή στην τάξη με τρόφιμα, καφέδες, χυμούς, αναψυκτικά κλπ.

  15.  Το σχολικό βιβλίο παρέχεται δωρεάν για χρήση των μαθητών. Η κακή χρήση, η κακοποίηση, το κάψιμο, η έλλειψη δυνατότητας να ξαναχρησιμοποιηθεί, πέρα από την οικονομική διάσταση, έχουν ως μεγαλύτερη αρνητική συνέπεια τον ευτελισμό της έννοιας του βιβλίου. Το βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα των συγγραφέων, ανήκει στην πολιτεία, η οποία δαπάνησε από το υστέρημα του λαού, και παρέχεται στους μαθητές για χρήση. Επομένως, δεν επιτρέπεται να το απαξιώνουν και να το ευτελίζουν.

  16. Η χρήση των κινητών τηλεφώνων στο χώρο του σχολείου δε συμβάλλει στη δημιουργία ήρεμου παιδαγωγικού, κλίματος, διαλύει την τάξη, αποσπά την προσοχή των μαθητών κατά τη διάρκεια του μαθήματος και, ιδιαίτερα κατά την περίοδο των εξετάσεων, δημιουργεί προϋποθέσεις και υποψίες για καταδολίευσή τους. Η χρήση των κινητών τηλεφώνων στο χώρο του σχολείου απαγορεύεται. Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας δεν επιτρέπεται οι μαθητές να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του χώρου του σχολείου, καθόσον η ανάγκη για επικοινωνία καλύπτεται επαρκώς με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα που διαθέτει το σχολείο.

  17. Το κάπνισμα των μαθητών στο χώρο του σχολείου δεν είναι παιδαγωγικά ορθό να νομιμοποιηθεί με την ανοχή του σχολείου. Απαγορεύσεις και περιορισμοί στους καπνιστές γίνονται αποδεκτές για τους δημόσιους χώρους σε κάθε περίπτωση. Το σχολείο με τις αρχές και τους κανόνες λειτουργίας του οφείλει να αποδοκιμάσει αυτή την επιβλαβή, άχρηστη και επικίνδυνη συνήθεια, η οποία, δυστυχώς, εδραιώνεται σ' αυτή την ηλικία. Απαγορεύεται αυστηρά το κάπνισμα από τους μαθητές κατά το χρόνο λειτουργίας του σχολείου καθώς επίσης η χρήση και κατανάλωση αλκοόλ και λοιπών επιβλαβών και απαγορευμένων ουσιών.

  18. Ένα ευαίσθητο ζήτημα είναι αυτό που αφορά την κόσμια και ευπρεπή εμφάνιση των μαθητών, τα όρια της οποίας είναι δυσδιάκριτα. Υπάρχουν βέβαια ακραίες περιπτώσεις οι οποίες είναι προφανείς. Σ? αυτές τις περιπτώσεις η κοινότητα της τάξης με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος και σε συνεργασία με τους γονείς μπορεί να επιχειρήσει παρέμβαση. Αν αυτό δεν αποδώσει, η ευθύνη μεταφέρεται στο 15μελές μαθητικό συμβούλιο, στο Διευθυντή του σχολείου και τέλος στο σύλλογο διδασκόντων.

  19. Οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται με ευπρέπεια, σεβασμό και ευγένεια προς το Εκπαιδευτικό Προσωπικό, στους συμμαθητές τους και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο τού Σχολείου.

  20. Η ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία προβλέπει τις συνέπειες της καταδολίευσης των εξετάσεων, των αντιγραφών, των υποκλοπών κλπ. Το σχολείο έχει χρέος να αντιμετωπίζει αποφασιστικά αυτά τα φαινόμενα, τόσο για ουσιαστικούς λόγους, επειδή αλλοιώνεται η πραγματική σχολική κατάσταση του μαθητή, όσο και κυρίως, για παιδαγωγικούς. Το σχολείο αποδοκιμάζει την άποψη ότι ο μαθητής μπορεί, με άλλους τρόπους, όχι τίμιους, να επιτύχει ένα αποτέλεσμα και εάν αυτό γίνει αντιληπτό, να μην έχει καμιά συνέπεια.

  21.  Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ενημερώνεται αμέσως ο Γονέας-Κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.

  22. Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στο συμμαθητή, από όλα αυτά που το σχολείο θέτει ως κανόνες της λειτουργίας του, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, όμως δεν αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Η επιείκεια χωρίς όρια νομιμοποιεί τις αποκλίσεις και καλλιεργεί την αντίληψη της ατιμωρησίας.

  23. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στη συμπεριφορά των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων για λόγους πρόληψης ατυχημάτων. Οι μαθητές υποχρεούνται να παίζουν και να κινούνται στους χώρους που τους έχουν υποδειχθεί, τόσο για λόγους καλής λειτουργίας τού Σχολείου, αλλά και για λόγους ασφαλείας τους. Το παιχνίδι με μπάλες στην αυλή επιτρέπεται μόνο μετά από άδεια και υπό την επίβλεψη του καθηγητή Φυσικής Αγωγής. Οι μαθητής που δανείστηκαν μπάλες για να παίξουν, φέρουν αποκλειστικά και την ευθύνη επιστροφής τους στο χώρο που αυτές φυλάσσονται. Επίσης οι μαθητές πρέπει να σέβονται τους Κανονισμούς Λειτουργίας του γηπέδου, που το σχολείο χρησιμοποιεί για τις ανάγκες του. Η είσοδος στο γήπεδο γίνεται παρουσία του καθηγητή Φυσικής Αγωγής, ο οποίος έχει και την ευθύνη διαφύλαξης των εγκαταστάσεων και σωστής χρήσης του χώρου. Για το λόγο αυτό το γήπεδο παραμένει κλειδωμένο και ανοίγει μόνο από τον αρμόδιο εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα. Επιπλέον απαγορεύεται η αναρρίχηση στα κάγκελα της αυλής του σχολείου.

  24. Σε περίπτωση εξόδου από το Σχολείο στο πλαίσιο σχολικών δραστηριοτήτων, οι μαθητές πρέπει να υπακούουν στους συνοδούς εκπαιδευτικούς και να συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια. Σε περίπτωση που ένας μαθητής επιδεικνύει συμπεριφορά που παραβαίνει τις αρχές τού Σχολείου και τις υποδείξεις των συνοδών καθηγητών, του επιβάλλονται οι ανάλογες κυρώσεις.

  25.  Οι μαθητές υποχρεούνται να επιδίδουν οπωσδήποτε στους Γονείς τους τις γραπτές ανακοινώσεις που τους απευθύνει το Σχολείο προς ενημέρωση τους.

  26. Αυτονόητη είναι η ανάγκη συνεργασίας των Πενταμελών και Δεκαπενταμελών Μαθητικών Συμβουλίων με το Σχολείο για την εφαρμογή των αρχών και των κανόνων της σχολικής ζωής, σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία. Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τον Κανονισμό τού Σχολείου.
  27.  Όταν ο μαθητής τιμωρείται με αποβολή από τα μαθήματα, είναι σκόπιμο να παραμένει στο σχολείο όλες τις ώρες λειτουργίας του και να απασχολείται σύμφωνα με τις οδηγίες του Διευθυντή ή άλλου εντεταλμένου εκπαιδευτικού.

  28. Η διαγωγή κάθε μαθητή χαρακτηρίζεται «κοσμιότατη», «κοσμία» ή «επίμεπτη» ανάλογα με τα χαρακτηριστικά στοιχεία που τη συνιστούν. Ο ετήσιος χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών πραγματοποιείται κατά τη λήξη του διδακτικού έτους με ειδική πράξη του Συλλόγου των διδασκόντων, ο οποίος αποφασίζει κατά πλειοψηφία με βάση την εν γένει συμπεριφορά των μαθητών μέσα και έξω από το σχολείο και αφού λάβει υπόψη τυχόν στοιχεία καταχωρισμένα στα οικεία βιβλία.

  29. Η φοίτηση όλων των μαθητών χαρακτηρίζεται με πράξη του Συλλόγου των διδασκόντων καθηγητών την ημέρα που λήγουν τα μαθήματα ως επαρκής ή ανεπαρκής, με βάση το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, σε συνδυασμό με την ετήσια προφορική επίδοση σε όλα τα μαθήματα, ως εξής:
    1. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση κατά την οποία:
      • Το σύνολο των απουσιών του μαθητή που σημειώθηκε κατά το λήγον διδακτικό έτος, δεν υπερβαίνει τις πενήντα (50) ανεξάρτητα από τους λόγους πραγματοποίησής τους.
      • Το σύνολο των απουσιών του μαθητή δεν υπερβαίνει τις εκατό δεκατέσσερις (114), από τις οποίες οι πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες.
      • Κατ? εξαίρεση, ο Σύλλογος των διδασκόντων του σχολείου με ειδική πράξη του χαρακτηρίζει ως επαρκή τη φοίτηση μαθητή που σημείωσε από εκατό δέκα πέντε έως εκατόν εξήντα τέσσερις (115-164) απουσίες, υπό την προϋπόθεση ότι όλες οι απουσίες πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες και η επίδοσή του κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική. Ως ιδιαίτερα ικανοποιητική κρίνεται στην προκειμένη περίπτωση η επίδοση του μαθητή όταν ο γενικός μέσος όρος της βαθμολογίας (Γ.Μ.Ο.) όπως προκύπτει από το άθροισμα των Μ.Ο. των δύο τετραμηνιαίων βαθμών, διαιρούμενο με τον αριθμό των διδασκομένων μαθημάτων, είναι τουλάχιστον δέκα πέντε (15) πλήρες και η διαγωγή του είναι κοσμιοτάτη.
      • Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί να χαρακτηρίζεται ως επαρκής η φοίτηση μαθητών ανεξαρτήτως αριθμού απουσιών, εφ? όσον οι μαθητές αυτοί είναι πρωταθλητές, οι δε απουσίες τους οφείλονται στη συμμετοχή τους σε διεθνείς αθλητικές εκδηλώσεις που πιστοποιείται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Οι μαθητές των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής, προσέρχονται κανονικά στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Μαΐου-Ιουνίου.
    2. Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή που σημείωσε πάνω από τις πενήντα (50) απουσίες και δεν εμπίπτει σε καμία από τις περιπτώσεις που χαρακτηρίζουν την επαρκή φοίτηση. Οι μαθητές των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής, είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν τη φοίτηση στην ίδια τάξη.
  30. Οι εγγραφές των μαθητών πρέπει να πραγματοποιούνται μέχρι την 30η Ιουνίου κάθε έτους. Κατ? εξαίρεση, μπορεί να γίνει εγγραφή το μήνα Σεπτέμβριο και μέχρι την έναρξη των μαθημάτων, για τους μαθητές που εμποδίστηκαν να εγγραφούν για λόγους ανωτέρας βίας (π.χ. για λόγους υγείας ή σοβαρούς οικογενειακούς λόγους), καθώς και για τους παραπεμπόμενους μαθητές σε επανεξέταση το Σεπτέμβριο. Εκπρόθεσμη εγγραφή είναι δυνατόν να εγκριθεί από τον Διευθυντή Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το πολύ δέκα (10) ημέρες μετά τη λήξη των κατ? εξαίρεση εγγραφών του Σεπτεμβρίου. Μετεγγραφές μαθητών από τα Γενικά στα Επαγγελματικά Λύκεια και αντίστροφα, γίνονται μέχρι τη 15η Οκτωβρίου εκάστου έτους. Τόσο οι εγγραφές όσο και οι μετεγγραφές πραγματοποιούνται ύστερα από αίτηση του κηδεμόνα του μαθητή, αν αυτός είναι ανήλικος, ή του ίδιου, αν είναι ενήλικος. Όσον αφορά στην εγγραφή αλλοδαπού μαθητή, απαιτείται να υπάρχει νόμιμη άδεια παραμονής των γονέων ή του ίδιου, αν είναι ενήλικος και μεταφρασμένα πιστοποιητικά. Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εγγραφών και μετεγγραφών πρέπει να κατατεθούν Αίτηση-Δήλωσημ φωτοαντίγραφο του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας του μαθητή, τέσσερις (4) φωτογραφίες, καθώς ατομικό δελτίο υγείας του μαθητή σε ισχύ. Κηδεμόνας του μαθητή είναι ο πατέρας ή η μητέρα και απουσία αυτών αυτός που έχει την επιμέλεια, ο οποίος είναι νόμιμα εξουσιοδοτημένος.

  31. Για τα εργαστήρια υπάρχει ξεχωριστός κανονισμός λειτουργίας, για τον οποίο οι μαθητές θα ενημερωθούν αρμοδίως.

action logo

logo es l2s

Τράπεζα Θεμάτων

Τράπεζα Θεμάτων Α΄ & Β΄ΕΠΑΛ

Ομάδα Φωτογραφίας

photo log

Νέα του Υπουργείου

8ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Ταινιών Μικρού Μήκους 2018

award 8osd

Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία

dsv

Πρόγραμμα Εκπ/κής Υποστήριξης

logo espa

Σύνδεση διαχειριστή

Στοιχεία Επικοινωνίας

ΕΠΑ.Λ ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΟΥ
Νικολάου Πλαστήρα, Παραδείσι Ρόδου
Τ.Κ.: 85106
 Τηλ:   (+30) 22410 81460
           (+30) 22410 98124
           (+30) 22413 63765
  Email:  mail@epal-parad.dod.sch.gr

Copyright © 2024 ΕΠΑΛ ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΟΥ. Ανάπτυξη & Διαχείριση Ιστοσελίδας: Ζησοπούλου Αναστασία (ΠΕ19). All Rights Reserved.