Αρχική Σελίδα Εκπαιδευτικό Προσωπικό Εκπαιδευτικά Προγράμματα Προγράμματα Σχολικού Έτους 2021 - 2022
Κορυφή
Ο τίτλος του προγράμματος:
Τοπικά οικοσυστήματα και βιώσιμη ανάπτυξη: Η βιοποικιλότητα της Δυτικής Ρόδου
Εντάσσεται στη θεματολογία:
Τοπικό φυσικό περιβάλλον, τοπικά οικοσυστήματα, βιοποικιλότητα, απειλούμενα είδη, ζωϊκή παραγωγή και αγροτική καλλιέργεια, προστατευόμενες περιοχές
Ονοματεπώνυμο εκπ/κού που αναλαμβάνει το πρόγραμμα:
Βαττές Κωνσταντίνος ΠΕ80 - Οικονομολόγος
Εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν:
Πέντσας Παναγιώτης ΠΕ86 - Πληροφορικής
Μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα:
Μαθητές της Α΄Τάξης στο πλαίσιο της "Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων"
Παιδαγωγικοί στόχοι
Η διατήρηση αν όχι η αναστροφή του περιορισμού της βιοποικιλότητας αποτελεί μέρος των στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης τόσο από μέρους του ΟΗΕ, όσο και της ΕΕ. Το πρόγραμμα θα εστιάσει στην αποσαφήνιση και κατανόηση κρίσιμων σχετικών εννοιών (βιώσιμη ανάπτυξη, βιοποικιλότητα, οικοσύστημα) από τα παιδιά. Επιπλέον, θα μελετήσει την τοπική χλωρίδα και πανίδα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, την ύπαρξη και το πλαίσιο τυχόν προστατευμένων περιοχών με κατά τόπου επισκέψεις και με τη συλλογή σχετικού υλικού από διάφορες πηγές.
Ολοκλήρωση περιβαλλοντικού προγράμματος από την Α’ τάξη του σχολείου με θέμα : «Τοπικά οικοσυστήματα και βιώσιμη ανάπτυξη: Η βιοποικιλότητα της Δυτικής Ρόδου»
Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας κατά το δεύτερο τετράμηνο της φετινής σχολικής χρονιάς. Στο δρόμο προς μία βιώσιμη ανάπτυξη, η διατήρηση αν όχι η αναστροφή του περιορισμού της βιοποικιλότητας αποτελεί κύριο μέρος των στόχων τόσο του ΟΗΕ, όσο και της ΕΕ.
Το συγκεκριμένο περιβαλλοντικό πρόγραμμα εντάσσεται στη θεματολογία τοπικό φυσικό περιβάλλον, τοπικά οικοσυστήματα, βιοποικιλότητα, απειλούμενα είδη.
Το πρόγραμμα βοήθησε τα παιδιά να αποσαφηνίσουν και να κατανοήσουν κρίσιμες σχετικές έννοιες όπως βιώσιμη ανάπτυξη, βιοποικιλότητα, οικοσύστημα κ.τ.λ. Επιπλέον, τα παιδιά μέσω του προγράμματος μελέτησαν την τοπική χλωρίδα και πανίδα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, την ύπαρξη και το πλαίσιο τυχόν προστατευμένων περιοχών με κατά τόπους επισκέψεις και με τη συλλογή σχετικού υλικού από διάφορες πηγές.
Ειδικότερα, οι μαθητές της Α΄ Τάξης χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, τους Ιχνηλάτες, τους Βοτανολόγους και τους Οικολόγους, κάθε μία από τις οποίες ανέλαβε συγκεκριμένους στόχους όπως η δημιουργία κειμένων και εννοιολογικών χαρτών, καθώς και η εύρεση φωτογραφιών ή/και βίντεο (π.χ. πανίδας ή χλωρίδας του νησιού). Επιπλέον, στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΕΠΕΑ Πεταλούδων Ρόδου με θέμα «ο βιότοπος της κοιλάδας των πεταλούδων».
Εννοιολογικός χάρτης που αφορά τις τροφικές αλυσίδες του νησιού της ομάδας «Βοτανολόγοι»
Εννοιολογικός χάρτης τροφικής αλυσίδας του νησιού, της ομάδας «Ιχνηλάτες»
Εννοιολογικός χάρτης με πιθανές λύσεις στα περιβαλλοντικά προβλήματα που δημιουργεί ο άνθρωπος στην Κοιλάδα των Πεταλούδων της ομάδας «Ιχνηλάτες»
Οι αφίσες (εννοιολογικοί χάρτες) που δημιουργήθηκαν από τις ομάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα αναρτήθηκαν πέρα από το διαδικτυακό τόπο του σχολείου και σε εμφανή σημεία των κτιριακών εγκαταστάσεων του σχολείου.
Η αποτίμηση του προγράμματος έγινε μέσω των παραδοτέων του προγράμματος, με παρουσιάσεις που έγιναν από τις ομάδες μέσα στην τάξη, καθώς και με περιγραφική αυτό-αξιολόγηση.